14 Ekim 2014 Salı

doğal güzellik yöntemleri

 Biliyorsunuz bu günlerde kadınlar için üretilen çeşit çeşit cilt bakım ürünü var. Kırışıkların görünümünü hafifletmek ya da cildi dinç tutmak için gece-gündüz kremleri, losyonlar, temizleme sütleri.
Bu arada benim birçok ürüne ücretsiz ulaşmam mümkün oluyor. Hepsini deniyorum. Başta clinique ve este lauder olmak üzere birkaç çok bilinen markayı, en güncel ürünler de dâhil olmak üzere,  denemem mümkün.
Şöyle söyleyeyim; benim bir yakınım o markalarla çalışan bir şirkette üst düzey görevli.  Aileme hediyelerle dolu kargolar yolladığı çok oluyor. Her seferinde ben de payıma düşeni alıyorum.
Yine de doğada zaten var olanın gücüne her zaman daha çok inandım. Kimyasallar ve insan yapımı olanlardan daha fazla sonuç verebileceğini düşündüm doğal nimetlerin. Geçen haftalarda o amaçla değilse de doğal güzellik yöntemlerine baktım. Tesadüfen bir kadın forum sayfasında gördüğüm bir konu çok ilgimi çekti ve araştırmama başladım.
Üzüm çekirdeği yağı, nemlendirici özelliği olan o birçok pahalı kremden daha iyi ve daha hızlı sonuç veriyor diyordu. 9 lira gibi de bir fiyatı var hatta. Gözaltı morluklarına bile iyi geldiğini söyleyenler vardı.
10 yaş genç göstermelerini sağlıyormuş kadınların.  Şaşırmadım tabi ki. Doğal bir ürünün er geç insanlarca kullanılacağını ve çare olacağını biliyordum zira.
Bir hafta sonra bir aktardan ufacık bir şişeyle satın aldım. 9 tl bile değildi. 8.5 filandı.  Bunu kimse önermemişti ama kendime bir kullanım yolu buldum. Yüzümü doğal ürünlerden yapılan bir sabunla ufak bir kese ile yıkıyorum. Hemen ıslaklığı alıp nemli bırakıyorum. Sonra birer damla yanaklarıma üzüm çekirdeği yağı sürüyorum. Gözaltımdan alnıma ve yanaklarımın-özellikle-üst kısımlarına sürüyorum. Ne yağlı bir his ne de nahoş bir koku oluyor. Bütün gün o şekilde-sanki bir nemlendirici varmış gibi- duruyor. Arada bir hafif ıslatıyorum. Yüzüme masaj yapıyorum.  Tüm gün denk geldikçe 3 kere bunu yaptığımı söyleyebilirim. Onca pahalı ürünü biliyorum, birebir kullandım ama inanın üzüm çekirdeği yağı kadar benim cildimi dinç tutan bir cilt ürünü olmadı.
Keza annemin de…
Amma velâkin her insanın vücudunun farklı tepki verebileceği gerçeği de yadsınmamalı.  Kullanmadan önce elinizde ya da yüzünüzün ufacık bir bölgesinde deneme yapıp alerjik bir tepkime açığa çıkıyor mu diye bakmalısınız.
Ben geceleri yüzümü tekrar sabunla yıkıyorum çünkü toksinler için geceleyin uyurken uygun bir üreme ortamı olabilir diye risk almıyorum. Ama açıkçası ben ne tıp ne de biyoloji eğitimi gördüm. Sadece kendimi rahat hissetmem konusunda, Türkçe ve İngilizce yapabildiğim her araştırmada kendime yeni bir şeyler ekleyebiliyorum. Bilenlere de soruyorum sorabildiğimce.  Kendime konu hakkında yetersiz bilgi sebebiyle güvenmiyorsam kimseyi yanıltmaya hakkım yoktur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder